undof,polbatt,golan / POJAZDY MISJI / * TERENOWE 
   HISTORIA KONFLIKTU
   HISTORIA POWSTANIA MISJI
   REJON MISJI
   STREFY MISJI (A, B, C)
   DOWÓDCY MISJI
   POSZCZEGÓLNE KONTYNGENTY
   TRASY PATROLOWE POLBATT
   STOPNIE WOJSKOWE
   Z ŻYCIA MISJI
   POJAZDY MISJI
      * TERENOWE
      * CIĘŻAROWE
      * AUTOBUSY
      * SPECJALNE
   MEDAL MISJI
   CIEKAWOSTKI STREFY
   LINKI

.............................................................
 

POJAZDY TERENOWE

-------------------------------------------------------------------------------------

SISU XA-180 -  fiński transporter opancerzony produkowany przez firmę SISU.

Prototyp transportera XA-180 powstał w 1982 roku. Wykorzystywał on znaczną ilość podzespołów samochodu ciężarowego SISU SA-150VK. Pierwszą partię pojazdów zamówiono w 1983 roku. Liczyła ona 59 egzemplarzy. Do 1989 roku wyprodukowano około 100 transporterów XA-180, w większości na potrzeby armii fińskiej (niewielką liczbę XA-180 sprzedano Szwecji, Norwegii i Irlandii). Pod koniec lat 90. 92 wozy XA-180 zakupiła armia Holandii. Od grudnia 1993 roku pięć XA-180 było leasingowanych przez Wojsko Polskie. Były one używane przez polski batalion Sił Pokojowych ONZ na Wzgórzach Golan.

Dane podstawowe:

Państwo:   Finlandia

Producent: Patria Vehicles

Trakcja kołowa (6x6)

Prototyp: 1982

Dane techniczne:

- Silnik: 1 x silnik wysokoprężny Valmet 612  DWI

- Moc 240 KM

- Moc jedn. 11,6 - 15,7 KM/t

Wymiary:

- Długość maks. 7,35 m

- Szerokość 2,90 m

- Wysokość 2,30 m

- Prześwit 0,36-0,40 m

Masa:

- Masa własna 12 t

- Masa bojowa 15 t

- Poj. zb. paliwa 290 l

Osiągi:

Prędkości maksymalne:

- na drodze 95 - 100 km/h

- w wodzie 10 km/h

- zasięg 800 km

 RG-31 NYALA – wielozadaniowym transporter opancerzony produkowany w Republice Południowej Afryki przez Land Systems OMC (część koncernu BAE Sytems), bazujący na doświadczeniu firmy TFM, producenta pojazdu Mamba. ONZ używa pojazdów Nyala jako pojazdu wielozadaniowego w misjach stabilizacyjnych. Jest on również wykorzystywany przez prywatne firmy i organizacje na terenach zagrożonych występowaniem min.

Opis konstrukcji:

Pojazd wykorzystuje pełnoskorupowy kadłub z płyt pancernych od dołu wyprofilowany w kształt litery V. Posiada tylko szerokie drzwi tylne i osiem włazów dachowych. Ma ergonomiczną konstrukcje, wydajną klimatyzację i możliwość montażu pakietu zimowego. W pancernych szybach umieszczone są gumowe porty umożliwiające strzelanie z broni osobistej.

Dane podstawowe:

- Państwo: Republika Południowej Afryki

- Producent : BAE Systems Land Systems South Africa
część
Land Systems OMC

- Typ pojazdu: transporter opancerzony

- Załoga 10 osób.

Dane techniczne:

- Silnik:

Opcja 1: Daimler-Benz OM 352A, 6 cylindrów diesel, 123 KM

Opcja 2: Iveco Tector F4AE0681D diesel

Opcja 3: Detroit Diesel

- długość: 6,40 m

- szerokość: 2,47 m

- wysokość: 2,60 m

- masa: 7,28 t.

Osiągi:

- prędkość 100 km/h

- zasięg 900 km

 

RG 32 SCOUT – rodzina lekkich pojazdów opancerzonych z napędem na cztery koła (4x4) wytwarzane przez Land Systems OMC w Republice Południowej Afryki. Bazuje na RG-31 Nyala i jest używany przez ONZ podczas wielu misji stabilizacyjnych na całym świecie, w ochronie i w siłach zbrojnych różnych państw. Załoga jest chroniona przed ostrzałem z kalibru 5,56 x 45 mm NATO, wybuchami granatów, koktajlami Mołotowa, minami przeciwpiechotnymi. 5-osobowa wersja oferuje również ochronę przed minami przeciwpancernymi. Trzy RG-32 mogą być transporotwane samolotem C-130 Hercules.

Dane podstawowe:

- Państwo: Republika Południowej Afryki

- Producent  Land Systems OMC

- Typ pojazdu: transporter opancerzony

- Załoga kierowca + 4 osoby

Dane techniczne:

- Silnik: Detroit Diesel lub VM Motori lub Steyr

- Pancerz: chrona przed ostrzałem z kalibru 5,56 x 45 mm NATO

 długość: 4,97 m

- szerokość: 2,06m

- wysokość: 2,05 m

- masa: 4,45 t.

Osiągi:

- prędkość 130 km/h - droga

Uzytkownicy: RPA, ONZ, Finlandia, Szwecja

M 113

TOYOTA LAND CRUISER (AMBULANS)

TOYOTA 4-RUNNER

NISSAN 4-WD

 

 

 

 

 
Copyright ©2010 by badshark@wp.pl
Kreator Stron www