undof,polbatt,golan / POJAZDY MISJI / * TERENOWE | |
HISTORIA KONFLIKTU HISTORIA POWSTANIA MISJI REJON MISJI STREFY MISJI (A, B, C) DOWÓDCY MISJI POSZCZEGÓLNE KONTYNGENTY TRASY PATROLOWE POLBATT STOPNIE WOJSKOWE Z ŻYCIA MISJI POJAZDY MISJI * TERENOWE * CIĘŻAROWE * AUTOBUSY * SPECJALNE MEDAL MISJI CIEKAWOSTKI STREFY LINKI .............................................................
|
POJAZDY TERENOWE ------------------------------------------------------------------------------------- SISU XA-180 - fiński transporter opancerzony produkowany przez firmę SISU. Prototyp transportera XA-180 powstał w 1982 roku. Wykorzystywał on znaczną ilość podzespołów samochodu ciężarowego SISU SA-150VK. Pierwszą partię pojazdów zamówiono w 1983 roku. Liczyła ona 59 egzemplarzy. Do 1989 roku wyprodukowano około 100 transporterów XA-180, w większości na potrzeby armii fińskiej (niewielką liczbę XA-180 sprzedano Szwecji, Norwegii i Irlandii). Pod koniec lat 90. 92 wozy XA-180 zakupiła armia Holandii. Od grudnia 1993 roku pięć XA-180 było leasingowanych przez Wojsko Polskie. Były one używane przez polski batalion Sił Pokojowych ONZ na Wzgórzach Golan. Dane podstawowe: Państwo: Producent: Patria Vehicles Trakcja kołowa (6x6) Prototyp: 1982
Dane techniczne: - Silnik: 1 x silnik wysokoprężny Valmet 612 DWI - Moc 240 KM - Moc jedn. 11,6 - 15,7 KM/t
Wymiary: - Długość maks. 7,35 m - Szerokość 2,90 m - Wysokość 2,30 m - Prześwit 0,36-0,40 m Masa: - Masa własna 12 t - Masa bojowa 15 t - Poj. zb. paliwa 290 l Osiągi: Prędkości maksymalne: - na drodze 95 - 100 km/h - w wodzie 10 km/h - zasięg 800 km
RG-31 NYALA – wielozadaniowym transporter opancerzony produkowany w Republice Południowej Afryki przez Land Systems OMC (część koncernu BAE Sytems), bazujący na doświadczeniu firmy TFM, producenta pojazdu Mamba. ONZ używa pojazdów Nyala jako pojazdu wielozadaniowego w misjach stabilizacyjnych. Jest on również wykorzystywany przez prywatne firmy i organizacje na terenach zagrożonych występowaniem min.
Opis konstrukcji: Pojazd wykorzystuje pełnoskorupowy kadłub z płyt pancernych od dołu wyprofilowany w kształt litery V. Posiada tylko szerokie drzwi tylne i osiem włazów dachowych. Ma ergonomiczną konstrukcje, wydajną klimatyzację i możliwość montażu pakietu zimowego. W pancernych szybach umieszczone są gumowe porty umożliwiające strzelanie z broni osobistej. Dane podstawowe: - Państwo: Republika Południowej Afryki - Producent : BAE Systems Land Systems South Africa - Typ pojazdu: transporter opancerzony - Załoga 10 osób. Dane techniczne: - Silnik: Opcja 1: Daimler-Benz OM 352A, 6 cylindrów diesel, 123 KM Opcja 2: Iveco Tector F4AE0681D diesel Opcja 3: Detroit Diesel - długość: 6,40 m - szerokość: 2,47 m - wysokość: 2,60 m - masa: 7,28 t. Osiągi: - prędkość 100 km/h - zasięg 900 km
RG 32 SCOUT – rodzina lekkich pojazdów opancerzonych z napędem na cztery koła (4x4) wytwarzane przez Land Systems OMC w Republice Południowej Afryki. Bazuje na RG-31 Nyala i jest używany przez ONZ podczas wielu misji stabilizacyjnych na całym świecie, w ochronie i w siłach zbrojnych różnych państw. Załoga jest chroniona przed ostrzałem z kalibru 5,56 x 45 mm NATO, wybuchami granatów, koktajlami Mołotowa, minami przeciwpiechotnymi. 5-osobowa wersja oferuje również ochronę przed minami przeciwpancernymi. Trzy RG-32 mogą być transporotwane samolotem C-130 Hercules. Dane podstawowe: - Państwo: Republika Południowej Afryki - Producent Land Systems OMC - Typ pojazdu: transporter opancerzony - Załoga kierowca + 4 osoby Dane techniczne: - Silnik: Detroit Diesel lub VM Motori lub Steyr - Pancerz: chrona przed ostrzałem z kalibru 5,56 x 45 mm NATO długość: 4,97 m - szerokość: 2,06m - wysokość: 2,05 m - masa: 4,45 t. Osiągi: - prędkość 130 km/h - droga Uzytkownicy: RPA, ONZ, Finlandia, Szwecja M 113 TOYOTA LAND CRUISER (AMBULANS) TOYOTA 4-RUNNER NISSAN 4-WD
|
Copyright ©2010 by badshark@wp.pl |